En nöjdare kund

21 juli 2020 patrick_pettersson

Det finns många fördelar med att som företag lyckas bevara en hög kundlojalitet. Om man känner att man har en trogen och nöjd kundkrets att sälja sina produkter eller tjänster till så finns det både en trygghet och en merförsäljning att luta sig tillbaka på. Ett företag får dock aldrig sluta förbättra sig eller låta bli att försöka följa med i utvecklingen. Det finns nämligen många olika variabler som påverkar lojaliteten som en kund känner för ett företag. Väljer man att skapa en kundklubb så är bland annat det ett bra sätt att både öka nöjdheten hos sina kunder och samtidigt ha ett forum för mätning av åsikter och diverse statistiska mätningar av intresse.

 

Vad man önskar

I en kundklubb kan man som företag lägga in precis vad man själv vill och vad man känner att kunderna önskar sig. Kanske är det mer lockande att erbjuda en ordentligt nedsatt rea en gång om året än att låta kunderna samla poäng med återbäring. Eller så kanske man har kunder som är mer intresserade av information eller mingel än rabatter. Hur man än väljer att lägga upp sin kundklubb så är det bra att ha en lite bredare bas med något som kan passa de flesta.  

 

 

Allt i ett

Menyn är diger när det gäller vad man kan erbjuda sina kunder i en kundklubb och många skickar ut digitala nyhetsbrev eller fysiska magasin där man kan läsa om vad som är aktuellt just nu och vad som kommer inom kort. Det brukar vara såväl events som rabatter, reor och information om nya produkter som finns på lager eller som snart anländer. Man kan även fylla på med information och nyheter inom det området som man arbetar. Exempelvis vad som är senaste modet i Paris om man säljer modekläder, eller en intervju med någon intressant person eller kändis.

Fler nyheter

08 januari 2024

Vad är handel